تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل رایگان در مجارستان

تحصیل رایگان در مجارستان

سیر تا پیاز تحصیل در مجارستان

سلام از اینکه با ما همراه هستید تا نگاهی به کلیات تحصیل در مجارستان در سایت Europenter.eu بپردازیم خوشحالیم.
آنجه در این مقاله می خوانید:

  • تحصیل پزشکی در مجارستان
  • تحصیل رایگان پزشکی در مجارستان
  • ازمون ورودی پزشکی مجارستان
  • بورسیه پزشکی مجارستان
  • منبع آزمون ورودی پزشکی مجارستان
  • دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در مجارستان
  • هزینه تحصیل پزشکی و زندگی در مجارستان
  • هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان
  • تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مجارستان در دانشگاه پچ
  • تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مجارستان در دانشگاه دبرسن

تحصبل در مجارستان – رایگان

خیلی ساده و بدون معطلی چون در مورد این مطلب در سایت های دیگر ما مطالب جامع وجود دارد برای مثال سایت های
www.mdnd.ir
www.europenter.com
www.europenter.org
پس خیلی خلاصه این بخش را بررسی میکنیم.
در مجارستان تحصیل رایگان مختص رشته های غیر پزشکی به زبان انگلیسی فقط به اشکال زیر برای یک دانشجوی ایرانی امکان پذیر است.
تحصیل از طریق بورسیه تحصیلی اشتیپندسوم هونگاریکوم که بورسیه تحصیلی دولت مجارستان است ولی انتخاب آن و گزینش دانشجو متاسفانه توسط مرکز ایرانی وزارت علوم هست و با توجه به رایگان بودن متاسفانه در انتخاب ها جهت گیری وجود دارد.
اما خلاصه اینکه احتمال این مورد هم جهت تحصیل در مجارستان بصورت رایگان بعید است چون سالانه تعداد کم تر از 100 نفر انتخاب می شوند.
تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی در رشته های غیر پزشکی به زبان مجاری یعنی زبان مجاری شما باید بسیار عالی باشد و در آزمون ورودی شرکت کنید اما مشکل اصلی اینجا ورود شما به مجارستان هست به عنوان یک ایرانی در این حالت با پذیرش در رشته های مختلف یا کورس های زبان وارد مجارستان می شوید و سپس با تغییر مسیر تحصیلی در صورتی که زبان مجاری عالی دارید به این مهم دست پیدا می کنید.
تحصیل رایگان در مجارستان در رشته های پزشکی دندان پزشکی داروسازی به زبان انگلیسی بطور خلاصه برای یک ایرانی و غیر ایرانی امکان تحصیل در مجارستان در رشته های پزشکی دندان پزشکی داروسازی امکان پذیر نیست و محال است اما بورسیه تحصیلی دولت های آلمان نوروژ و سایر کشور های اسکاندیناوی چیست؟
همانطور که از نامش مشخص است این نوع تحصیل در مجارستان در رشته های پزشکی دندان پزشکی داروسازی با پرداخت هزینه توسط دولت های نامبرده شده جهترتقا سطح پزشکی کشور های مذکور است.
اما جهت تنویر افکار شما این مورد ذکر می شود شاید سوال شود چرا مجارستان توسط این کشور های برجسته انتخاب شده پاسخ این است که سطح علمی مجارستان بسیار بالا هست مخصوصا در رشته های پزشکی دندان پزشکی داروسازی مجارستان نسبت به نوروژ بیمار بیشتری دارد جالب است بدانید مجارستان در آموزش پزشکی مجزا دوره آموزش آلمانی دارد برای رشته های پزشکی دندان پزشکی داروسازی.

تخصیل رایگان در مجارستان در رشته های پزشکی دندان پزشکی داروسازی به زبان مجاری
این مورد بازهم باید وارد مجارستان شوید به یکی از روش های نامبرده و بعد از تسلط عالی به این زبان اقدام کنید برای آزمون ورودی رشته های پزشکی دندان پزشکی داروسازی در مجارستان به زبان مجاری که کاری بس دشوار است چون رقابت تحصیلی شما بین افرادی است که برای مثال شیمی زیست و… . را از ابتدا مجاری خوانده اند. همچنین نمره کل شما باید 20درصد بالاتر از آخرین فرد مجاری پذیرفته شده باشد پس باید گفت دور این مورد را خط بکشید.

آزمون ورودی رشته‌های پزشکی دندان پزشکی داروسازی در مجارستان

آزمون ورودی جهت تحصیل در مجارستان در رشته های پزشکی دندان پزشکی داروسازی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی را بررسی می کنیم .
بر اساس تعداد دانشجو کشور نروژ و آلمان سپس اسپانیا و ایتالیا سوئد از نظر تعداد دانشجوی پزشکی دندانپزشکی داروسازی رتبه دار تعداد دانشجوی تحصیل در مجارستان هستند.

آزمون ورودی مجارستان در رشته های پزشکی دندان پزشکی داروسازی دوبخش دارد
1- امتحان کتبی
2- امتحان شفاهی
• بخش کتبی آزمون ورودی رشته های پزشکی دندان پزشکی داروسازی به زبان انگلیسی در مجارستان
شامل دروس
1. زیست شناسی یا بایولوژی
2. شیمی یا کمیستری
3. فیزیک پزشکی
4. فیزیولوژی
می‌باشد
• بخش شفاهی
به قول اساتید دانشگاه های خود این آزمون دو هدف کلی رای طی می کند
یک سنجش سطح زبان انگلیسی در حد پاسخ به سوالات و مکالمه تخصصی و بعد سطح علمی
در این بخش در تاپیک های که در بخش کتبی نام برده شد در آزمون ورودی رشته های پزشکی دندان پزشکی داروسازی مجارستان از شما در هر بخش یک الی دو سوال پرسیده می شود تا به تفصیل در مورد آن صحبت کنید
قبولی در آزمون ورودی رشته های پزشکی دندان پزشکی داروسازی در مجارستان مستلزم قبولی هر دو بخش است پس اگرچه تحصیل در مجارستان در رشته های پزشکی دندان پزشکی داروسازی نیازمند مدرک زبان نیست یا بقولی تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان امکان پذیر است اما خود اساتید سطح زبان شما را محک می زنند.

بورسیه پزشکی مجارستان

در کل باید آب پاکی را روی دست متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی دندان پزشکی داروسازی در مجارستان که طالب بورسه هستند ریخت که چیزی به نام تحصیل رایگان و یا بورسیه تحصیلی در مجارستان برای رشته های پزشکی دندان پزشکی داروسازی اصلا وجود ندارد که از طرف خود کشور مجارستان باشد بازهم به عنوان تکرار مکررات کشور های نوروژ سوئد فنلاند و… هم که هزینه تحصیل دانشجویان خود را می دهند دست آخر اتباع خود را مجبور به پرداخت هزینه از حقوق کاری خود که برای همان کشور انجام می دهند می کنند. مدارک اتباع این کشور ها که با هزینه کشورشان تحصیل می کنند در گرو دولت مثلا نوروژ می ماند تا آخرین ساعت کاری که برای پرداخت هزینه های تحصیل دولت پرداخت کرده.

منبع آزمون ورودی پزشکی مجارستان

بریم سراغ این بخش جذاب
منابع آزمون ورودی
منابع آزمون ورودی رشته های پزشکی دندان پزشکی داروسازی در مجارستان بطور کلی یک سری تاپیک مشترک است اما بین دانشگاه ها از رفرنس های متفاوت اما بطور کلی کالج های مجارستان کتاب های خود را دارند که همان کتاب ها این تاپیک ها را سلکت کرده و خلاصه کرده تا در آزمون شرکت کنید و فارغ از اینکه برای کدام دانشگاه و آزمون ورودی آن اقدام میکنید موفق شوید با مطالعه آن منابع.
اما مشکل برخی داوطلبین یا به عبارتی دیگر داوطلبین دوست دارند قبل از ورود به مجارستان شروع به مطالعه کنند و حتی برخی دیگر با هدف مطالعه بهتر منابع قصد دارند در دانشگاه راحت تر باشند ماهم که مشتاق هستیم پس به معرفی می پردازیم.

منابع زیست شناسی یا بایولوژی دانشگاه پچ مجارستان

کتاب مرجع بیولوژی در دانشگاه پچ مجارستان کتاب
The cell اثر پروفسور جعفری کوپر است که جالب است بدانید مولف این کتاب از همکاران پروفسور جوزف سبرنی کاندیدای جایزه نوبل و از اساتید دانشگاه پچ در رشته بیولوژی است.

منابع زیست شناسی یا بایولوژی دانشگاه سگد مجارستان
منبع توصیه شده کتاب بیولوژی سولومون است اما کتاب لودیش هم دربین کتاب های توصیه شده وجود دارد

o منابع زیست شناسی یا بایولوژی دانشگاه سملوایز مجارستان و دانشگاه دبرسن مجارستان
کتاب لودیش منبع اصلی است و کوپر نیز توصیه شده
منابع شیمی یا کمیستری دانشگاه پچ مجارستان برای آزمون ورودی مجارستان
مرجع اصلی شیمی در سال اول پزشکی دندان پزشکی داروسازی در مجارستان در دانشگاه پچ کتاب شیمی مک موری است البته شیمی ابینگ و مورتیمر هم جز منابع توصیه شده است.


General Chemistry – Standalone book
11th Edition

John E. McMurry and 2 mor
Chemistry
7th Edition

منابع شیمی یا کمیستری دانشگاه سگد مجارستان برای آزمون ورودی مجارستان
کتاب شیمی ابینگ مرجع اصلی شیمی دانشگاه سگد مجارستان می باشد همچنین مورتیمر و مموری هم توصیه شده
منابع شیمی یا بایولوژی دانشگاه پچ مجارستان برای آزمون ورودی مجارستان
منابع شیمی یا کمیستری دانشگاه سملوایز مجارستان برای آزمون ورودی مجارستان
کتاب شیمی مک موری مرجع دانشگاهی در دانشگاه سملوایز می باشد برای شیمی
منابع شیمی یا کمیستری دانشگاه دبرسن مجارستان برای آزمون ورودی مجارستان
جزوه یا همان کتاب تالیفی اساتید خودشان است مخصوصا در شیمی آلی

منابع بیوفیزیک یا فیزیک پزشکی دانشگاه سگد مجارستان دانشگاه پچ دانشگاه سملوایز و دانشگاه دبرسن برای آزمون ورودی مجارستان
منبع دانشگاهی بیوفیزیک یا فیزیک پزشکی همان کتاب مدیکال بایوفیزیک است که بطور مشترک توسط اساتید دانشگاه های پزشکی مجارستان تالیف شده که کتاب بسیار عالی هم هست.

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید